Európsky parlament spracoval Nariadenie č. 1222/2009 o označovaní pneumatík vzhľadom na palivovú úspornosť, priľnavosť a hlučnosť. Hlavným dôvodom bolo, aby sa zákazník mohol pri kúpe pneumatiky rozhodnúť aj podľa vplyvov kupovanej pneumatiky na životné prostredie. Pneumatiky, pre svoj valivý odpor, spôsobujú 20 až 30% celkovej spotreby paliva vozidiel. Zníženie valivého odporu pneumatík tak môže výrazne prispieť k zníženiu emisií vyprodukovaných cestnou premávkou. Tento ukazovateľ na štítku reprezentuje palivová úpornosť, resp. spotreba paliva. Jeden z dôvodov bol aj hluk z dopravy. Tento ukazovateľ reprezentuje vonkajši hluk valenia, teda hlučnosť. Medzi ciele zavedenia smernice patrí aj zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky formou skrátenia brzdnej dráhy za mokra. Tento ukazovateľ reprezentuje prilnavosť za mokra.

Spotreba paliva
Nižší valivý odpor znižuje spotrebu paliva a množstvo emisií CO2.
Trieda A predstavuje najúspornejšiu pneumatiku, kým trieda G najmenej úspornú.
Rozdiel v spotrebe paliva vozidla vybavenom pneumatikami triedy A a G je približne 0,5 litrov na 100 km.

Priľnavosť
Priľnavosť na mokrom povrchu najviac ovplyvňuje bezpečnosť a udáva schopnosť pneumatiky rýchlo zastaviť na mokrej vozovke.
Trieda A predstavuje pneumatiku s najkratšou brzdnou dráhou.
Rozdiel dĺžky brzdnej dráhy vozidla s pneumatikami triedy A a G je viac ako 18 metrov.
Hlučnost
Indikuje vonkajší hluk vydávaný pneumatikou a meria sa v decibeloch (dB).
Počet čiernych oblúkov (vĺn) predstavuje úroveň hluku - čím viac, tým je pneumatika hlučnejšia.
